رمز خود را فراموش کرده اید ؟

مدل کسب و کار

با توجه به بحران حاصل از ویروس کرونا کسب و کارهای مختلف دستخوش تغییر شده‌اند. برای مثال بسیاری از کسب و کارها در کانال مشتریان خود شاهد تغییراتی بودند. کالاهای اساسی با تقاضای بیشتری روبه‌رو شده‌اند، در حالی‌که کالاهای لوکس شاهد ریزش مشتری شده‌اند.

در این عرصه از تغییرات به وجود آمده، شاهد ظهور و قدرتمند شدن کسب و کارهای آنلاین خواهیم بود در حالی که کسب و کارهایی که این قابلیت را ندارند ضعیف‌تر خواهند شد. مشتریان شما نیز در همین وضعیت قرار دارند. آنها همچنین باید از استراتژی رشد به استراتژی بقا روی آورند. این بدان معناست که مشکلات آنها، دستاوردهای احتمالی آنها و ... به طرز چشمگیری تغییر خواهد کرد. بنابراین قبل از شروع انطباق تجارت خود، باید درک کنید که چگونه نیازهای مشتریان تغییر خواهد کرد و چگونه آنها را باید با مدل کسب و کار خود منطبق کنید. در واقع، مفروضات پیش از بحران، به طور کلان تغییر کرده و دچار تحول می‌شوند؛ از این‌رو، استناد به آنها دیگر نمی‌تواند راهگشای مسائل پیش روی شرکت باشد. 

ما در مجموعه سرآمدان اندیشه آوینا به شما کمک خواهیم کرد که مدل کسب و کار خود را با توجه به بحران کرونا بازسازی کرده و به کسب و کار خود بر اساس تغییرات جدید، رونق دوباره ببخشید.

بوم کسب و کار (PDF)

بالا